فروشگاه شیماز

اسپاتول چیست و کاربردهایش کدامند ؟

برای پاسخ به این پرسش که اسپاتول چیست و کاربردهایش کدامند ؟ باید گفت که اسپاتول وسیله ای برای جابجایی مواد شیمیایی می باشد.

در محیط آزمایشگاه نیاز است تا کاربران و متصدیان امور آزمایشگاهی برخی امور امنیتی را به طور دقیق رعایت نمایند. برای مثال یکی از ممنوعیت های با اهمیتی که این افراد باید آن را رعایت نمایند عدم جابجایی مواد شیمیایی با دست و بدون وسایل خاص می باشد.

یکی از ابزارهای آزمایشگاهی که توسط کاربران برای جابجایی انواع مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد اسپاتول یا اسپاچول می باشد. استفاده از این وسیله در آزمایشگاه می تواند سبب شود تا کاربر کمترین تماس مستقیم را با مواد شیمیایی داشته باشد.

حال ممکن است در ذهن کاربر این سوال اساسی پیش آید که اصلا اسپاتول چیست و کاربردهایش کدامند ؟در نهایت در ادامه این مقاله ما پاسخ مناسبی را برای این پرسش ارائه خواهیم نمود.

اسپاتول چیست و کاربردهایش کدامند ؟

 

اسپاتول چیست و کاربردهایش کدامند ؟

برای پاسخگویی به این پرسش که اسپاتول چیست و کاربردهایش کدامند ؟ در بخش قبل به این موضوع اشاره نمودیم که جابجایی مواد شیمیایی بدون کمک گرفتن از ابزارهای تخصصی کاری بسیار اشتباه می باشد.

اسپاچول وسیله ای قاشق مانند می باشد که از دو سر تشکیل شده است. از سری که دارای ظاهری قاشق مانند می باشد به منظور جابجایی مواد شیمیایی استفاده می شود.

این در حالی است که سر دیگر که حالت کاردک مانند دارد را به منظور خرد نمودن و خراشیدن مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می دهند. کاربران آزمایشگاهی می توانند این وسیله را در انواع جنس های فلزی، شیشه ای و چینی تهیه و در محیط آزمایشگاه مورد استفاده قرار دهند.

به طور معمول نمونه های فلزی اسپاتول در برابر مواد شیمیایی مقاومت بسیار بالایی نشان می دهد. در نتیجه همین امر نیز سبب شده تا از اسپاچول فلزی در بسیاری از آزمایشگاه ها استفاده نمایند.

به خاطر داشته باشید که جنس تشکیل دهنده این نوع اسپاچول سبب شده تا کاربران به راحتی بتوانند از این وسیله در محیط های بازی و اسیدی استفاده نمایند.

نکته دیگری که کاربران در زمان استفاده از این وسیله باید در نظر داشته باشند این است که عموما کاربران می توانند این وسیله را در اندازه ها و سایز های مختلف تهیه و در محیط آزمایشگاه استفاده نمایند.

اسپاتول

 

بررسی برخی از کاربردهای این وسیله در محیط آزمایشگاه

بعد از شناخت ویژگی های ظاهری اسپاتول نوبت به این می رسد که برخی از کاربردهای این وسیله را بررسی نماییم. در درجه اول نیاز است کاربران بدانند که عموما از اسپاچول ها بیشتر در آزمایشگاه های شیمی، بیوتکنولوژی، آب و خاک استفاده می نمایند.

همچنین در آزمایشگاه های زیستی نیز از این وسیله برای جدا نمودن نمونه های زیستی استفاده می گردد. از دیگر کاربردهای این وسیله می توان به کاربرد اسپاچول در لابراتوارهای دندانپزشکی و مطب های درمانی نیز اشاره نمود.

خروج از نسخه موبایل