فروشگاه شیماز

آشنایی با انواع ترازوی آزمایشگاهی

آشنایی با انواع ترازوی آزمایشگاهی به کاربران آزمایشگاهی این امکان را می دهد تا با شناخت انواع مدل های این وسیله بهترین نوع را انتخاب نمایند.

ترازوی آزمایشگاهی را می توان از کاربردی ترین ابزارهایی دانست که کاربران آزمایشگاهی به کرات از آن برای مدیریت آزمایش های حساس استفاده می نمایند. یکی از نکات مهم در زمان کاربرد این ابزارها این است که در زمان استفاده ترازو نباید مقدار خطای بالایی را نشان دهد.

اهمیت این موضوع نیز در آنجا می باشد که عموما از ترازو برای مدیریت دقیق فعالیت های آزمایشگاهی استفاده می نمایند. در نتیجه افزایش خطا در ترازو می تواند بر روند اجرای فرایندهای آزمایشگاهی تاثیر منفی داشته باشد.

اغلب ترازوهای آزمایشگاهی که دارای ساختتاری بسیار دقیق می باشند مجهز به محفظه های توزین هستند. وجود محفظه توزین در ساختار ترازو سبب می شود تا عمل اندازه گیری در محیط خلا و فاقد اثرات محیطی مانند تغییر در جهت حرکت هوای محیط صورت بگیرد.

غالبا ترازوهای را می توان در انواع مدل های مختلف تهیه و در فرایندهای آزمایشگاهی مورد استفاده قرار داد. برای مثال انواع ترازوهای آزمایشگاهی دقیق شامل ترازوهای یک صدم، یک هزارم، یک ده هزارم و در نهایت ترازوهایی با دقت یک صد هزارم گرم می باشند.

در نهایت افزایش دقت ترازو باعث می شود تا کاربران به راحتی از آن در فعالیت های مختلف استفاده کنند. در نهایت نیز در ادامه این مقاله قصد داریم تا اسباب آشنایی با انواع ترازوی آزمایشگاهی را برای کاربران این وسیله فراهم نماییم.

در نهایت مطالعه این مقاله می تواند اطلاعات کاملی را پیرامون انواع ترازوی آزمایشگاهی در اختیار شما قرار دهد.

 

آشنایی با انواع ترازوی آزمایشگاهی

 

ترازوی آزمایشگاهی چه وسیله ای است؟

همانگونه که در متن نیز به آن پرداختیم ترازوی آزمایشگاهی یکی از ابزارهای دقیقی می باشد که در محیط آزمایشگاه به منظور توزین مواد و نمونه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این ابزار تخصصی را کاربران آزمایشگاهی می توانند در مدل های مختلف تهیه و برای مدیریت کارها مورد استفاده قرار دهند. وجود ساختار الکتریکی دستگاه به کاربر این امکان را می دهد تا وزن مواد را به راحتی و در کمترین زمان ممکن در آزمایشگاه اندازه گیری نماید.

غالبا در محیط آزمایشگاه برای کاهش خطای دستگاه محیط مشخصی را برای قرار گیری ترازو طراحی می نمایند. این امر سبب می شود تا ترازو در معرض تغییرات کمتری در محیط آزمایشگاه قرار گیرد.

برای مثال با جابجایی مداوم و یا نداشتن محیط ثابت ممکن است تنظیمات این دستگاه ها دچار مشکل شود.

در نتیجه طراحان آزمایشگاهی با سکوبندی مناسب محیط برای قرار گیری ترازو از این خطرات جلوگیری می کنند. به دلیل کاربرد ترازوی آزمایشگاهی در مدیریت کارهای حساس عموما تولید کنندگان سعی می نمایند این وسیله را با دقت بسیار بالایی تولید نمایند.

از جمله فرایندهایی که در آنها ترازو های آزمایشگاهی نقش مهمی را ایفا می نمایند می توان به انجام ترکیبات دارویی و شیمیایی در محیط آزمایشگاه اشاره نمود.

به خاطر داشته باشید برای اجرای کارهای دقیق بهتر است از ترازوهایی در محیط آزمایشگاه استفاده نمایید که کالیبراسیون را به صورت اتوماتیک انجام می دهند. اجرای کالیبره نمودن ترازو به صورت اتوماتیک سبب می شود تا دقت فرایندهای جاری تا حد قابل توجهی افزایش یابد.

آشنایی با انواع ترازوی آزمایشگاهی

در ادامه این بخش قصد داریم تا برای کاربران شرایط آشنایی با انواع ترازوی آزمایشگاهی را ایجاد نماییم. همگی افرادی که در محیط های آزمایشگاهی فعالیت نموده اند می دانند که ترازوها را می توان در انواع مدل های و کاربردهای مختلف تهیه و مورد استفاده قرار داد.

در نهایت کاربران می توانند بنا بر نیاز خود در محیط آزمایشگاه از مدل های مختلف ترازو های آزمایشگاهی برای اجرای فرایندهای حساس و شیمیایی استفاده کنند.

 

انواع ترازوی آزمایشگاهی

 

معرفی ترازوی دو کفه ای

یکی از انواع ترازوی آزمایشگاهی که در فرایندهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ترازوی دو کفه ای می باشد. این مدل از ترازو را علاوه بر فعالیت های آزمایشگاهی می تواند در انواع فعالیت های دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

اندازه گیری وزن اجسام در این ترازو به صورت مستقیم و با کمک اهرم های اندازه گیری صورت می پذیرد. آشنایی با انواع ترازوی آزمایشگاهی می تواند به کاربران کمک نماید تا در فرایند های مختلف از آنها استفاده نمایند.

معرفی ترازوی یک کفه ای

ترازوهای یکی کفه ای نیز شکل ساده تری از ترازوهای دو کفه ای می باشند که از یک فنر در ساختار خود تشکیل شده اند. امروزه طراحان ابزارهای آزمایشگاهی نمونه های دیجیتال این وسیله را نیز تولید نموده اند.

اندازه گیری وزن اجسام با کمک این مدل نیز به صورت کاملا مستقیم اجرایی می گردد.

معرفی ترازوی آزمایشگاهی سه صفر

اگر به دنبال انتخاب یک ترازوی آزمایشگاهی با دقت بسیار بالا می باشید ترازوی سه صفر می تواند بهترین انتخاب شما باشد. این نوع از ترازوها حاوی محفظه هایی می باشند که وجود آنها به کاربر امکان اندازه گیری وزن دقیق انواع نمونه های آزمایشگاهی را می دهد.

در نهایت کاربر در محیط آزمایشگاه می تواند حتی وزن سبک ترین نمونه ها را نیز اندازه گیری نماید.

 

آشنایی با انواع ترازو

 

معرفی ترازوی آنالیتیکال

یکی از انواع ترازوی آزمایشگاهی که در فرایندهای بسیار دقیق مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه ترازوی آنالیتیکال می باشد. این ابزارها را غالبا با دقت بسیار زیادی معادل 10000/0 گرم تولید می کنند.

این در حالی است که اغلب ترازوهای بسیار دقیق آزمایشگاهی دارای دقتی معادل 01/0 و 001/0 گرم هستند. همچنین دقت اندازه گیری در ترازوهای معمولی هم در حدود 1/0 تا 1 گرم است.

یکی از دلایلی که استفاده از این ترازو را در آزمایشهای بسیار دقیق الزامی نموده توانایی آن در شمارش ذرات ماده اندازه گیری شده می باشد. این ترازو نیز به دلیل افزایش دقت در اطراف خود مجهز به محفظه محافظتی می باشد.

معرفی ترازوی پرتابل

ترازوی آزمایشگاهی پرتابل یا قابل حمل را یکی دیگر از انواع ترازوی های قابل استفاده در محیط آزمایشگاه و حتی خارج از آن می دانند. عموما از این ترازو در محیط های آزمایشگاهی به منظور اندازه گیری وزن دقیق نمونه های استفاده می کنند.

دقت اندازه گیری در این نوع ترازو نیز بسیار بالا است و کاربر به کمک آن می تواند وزنی معادل 12 هزار گرم را به طور کاملا دقیق اندازه گیری نماید.

از ویژگی های بارز این نوع خاص ترازو این است که کاربر به راحتی می تواند آن را در محیط آزمایشگاه جابجا نماید.

در نهایت کاربران با آشنایی با انواع ترازوی آزمایشگاهی می توانند در انتخاب بهترین وسیله عمل نمایند. در نتیجه آشنایی با انواع ترازوی آزمایشگاهی برای کاربران بسیار ضروری می باشد.

خروج از نسخه موبایل