فروشگاه شیماز

بررسی تفاوت بالن ته گرد و بالن ژوژه

تفاوت بالن ته گرد و بالن ژوژه در ظاهر خاص بالن ژوژه و بالن ته گرد و همچنین کارایی این وسایل آزمایشگاهی می باشد.

استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی توانسته است مسیر روشنی را در پیشبرد اینگونه فعالیت ها ایجاد نماید. اما بدون شک برای بهترین استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی بهتر است تا کاربران از این وسایل شناخت کافی داشته باشند.

برای مثال در محیط آزمایشگاه ما شاهد استفاده از انواع مدل های بالن می باشیم. اما بدون شناخت نوع کاربرد این وسایل آزمایشگاهی گاهی مدیریت فعالیت های آزمایشگاهی بسیار دشوار می شود.

در نهایت در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت بالن ته گرد و بالن ژوژه و نوع کاربرد آنها در فعالیت های مختلف آزمایشگاهی بپردازیم.

 

تفاوت بالن ته گرد و بالن ژوژه

 

معرفی کلی بالن ته گرد و بررسی نوع کاربرد این وسیله آزمایشگاهی

بالن ته گرد یکی از ابزارهای آزمایشگاهی می باشد که از جنس بروسیلیکات و ساختار شیشه ای تولید می شود. شکل این وسیله بسیار خاص می باشد. بخش انتهایی این وسیله آزمایشگاهی به شکل یک کره تمام گرد می باشد و نمی توان بدون پایه از آن در سطح صاف استفاده نمود.

بخش بالایی این وسیله نیز از یک قسمت استوانه ای شکل تشکیل شده است. به دلیل کاربرد خاص این وسیله در محیط آزمایشگاه عموما آن را تحت عناوین خاصی مانند بالن حرارتی نیز معرفی می نمایند.

همانگونه که از نا این وسیله نیز مشهود می باشد عموما کاربران از این وسیله در فرایندهایی که نیاز به انتقال حرارت مستقیم به مواد و محلول های شیمیایی می باشد استفاده می کنند.

در واقع مقاومت بالای این وسیله در مقابل حرارت مستقیم را می توانیم مهمترین عامل در کاربرد آن در آزمایشگاه ها بدانیم.

 

بالن ژوژه

 

معرفی بالن حجمی و بررسی کاربرد عمده آن

اگر شما هم قصد دارید تا به بررسی تفاوت بالن ته گرد و بالن ژوژه بپردازید در ابتدا باید با تفاوت های ظاهری و کارایی این وسایل آشنا شوید. بالن حجمی یا همان بالن ژوژه وسیله ای کاربردی برای به حجم رساندن محلول ها به صورت کاملا دقیق می باشد.

عمده ترین کاربردی که تا به امروز برای این وسیله قید شده کاربرد آن در مبحث شیمی تجزیه می باشد.

شاید مهمترین تفاوت بالن ته گرد و بالن ژوژه را بتوان در تفاوت شکل ظاهری این دو وسیله دانست. در واقع بالن ژوژه هم مانند بالن ته گرد دارای ساختاری کروی می باشد که در بخش انتهایی دارای ساختاری تخت است.

همچنین بخش بالایی این بالن ها نیز دارای بخش استوانه ای شکل می باشد. در بخش انتهایی این ظرف درب مخصوصی تعبیه شده است که به کاربر این امکان را می دهد تا در زمان های طولانی از بالن ژوژه برای نگهداری از محلول های مختلف استفاده نماید.

در نهایت ساختار ظاهری و کاربرد بالن ژوژه با بالن ته گرد را می توانیم به عنوان مهمترین تفاوت این وسایل آزمایشگاهی در نظر بگیریم.

خروج از نسخه موبایل