فروشگاه شیماز

بررسی تفاوت بشر آزمایشگاهی و بورت آزمایشگاهی

اگر شما قصد دارید تا به بررسی تفاوت بشر آزمایشگاهی و بورت آزمایشگاهی بپردازید باید بدانید که ابتدا نیاز است تا شما به خوبی این دو وسیله را بشناسید.

در این مقاله کوتاه ما در تلاش هستیم تا به شما کاربران گرامی عمده ترین تفاوت بشر آزمایشگاهی و بورت آزمایشگاهی را بررسی نماییم. بدون شک برای شاخت تفاوت این دو وسیله آزمایشگاهی نیاز است تا ابتدا شما را با هر دو وسیله آشنا نماییم.

پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی تفاوت بشر آزمایشگاهی و بورت آزمایشگاهی با هم بپردازیم.

 

تفاوت بشر آزمایشگاهی و بورت آزمایشگاهی

معرفی کلی بشر

در ابتدا و پیش از آنکه به بررسی تفاوت های عمده بشر و بورت آزمایشگاهی بپردازیم لازم می دانیم تا توجه شما را به این مورد جلب نماییم که بشر در واقع ابزاری کاربردی در محیط آزمایشگاه است که غالبا از آن به منظور اندازه گیری مایعات و محلول های آزمایشگاهی استفاده می نمایند.

در واقع ظاهر خاص بشر آن را به یکی از مهمترین ابزارهایی که در آزمایشگاه به کرات مورد استفاده قرار می گیرد تبدیل نموده است. بشر دارای ظاهری استوانه ای شکل می باشد که در بخش انتهایی دارای ساختاری کاملا تخت می باشد.

وجود بخش آبریز در این وسیله آزمایشگاهی سبب شده تا کاربران به راحتی بتوانند از آن برای انتقال مایعات استفاده نمایند. همچنین این وسیله عموما در اندازه های مختلف و حجم بندی مشخص که به صورت مدرج بر روی آن ثبت می شود تولید می گردد.

در نهایت کاربران آزمایشگاهی می توانند از این وسیله در حجم های 25 سی سی به بالا در فعالیت های مختلف استفاده نمایند. بیشترین کاربرد این وسیله در زمان تولید محلول های آزمایشگاهی و نگهداری از محیط های کشت می باشد.

 

بشر آزمایشگاهی

ویژگی های عمده در انواع بشر آزمایشگاهی چیست؟

همانگونه که در بخش قبل نیز به این موضوع اشاره نمودیم بشر آزمایشگاهی را می توان از کاربردی ترین ابزارهای آزمایشگاهی در نظر گرفت.

اما شاید بتوانیم جنس مورد استفاده در تولید این ابزار کاربردی را از مهمترین ویژگی های قابل توجه بشر معرفی نمود. اصولا تولید کنندگان برای افزایش کارایی و مقاومت این وسیله آن را از جنس بروسیلیکات تولید می نمایند.

در نهایت تولید کنندگان این ابزار کاربردی برای تامین نیاز تمامی کاربران خود عموما این وسیله آزمایشگاهی را در اندازه های مختلف تولید می نمایند.

کاربران می توانند از بشرهای قد بلند( ارتفاع بشر دو برابر قطر)، بشرهای متوسط و بشر قد کوتاه ( ارتفاع بشر نصف قطر) استفاده نمایند. البته لازم به ذکر است که هر یک از انواع نمونه های بشر که در متن به آنها اشاره نمودیم برای کارایی خاصی تولید شده اند.

برای مثال عموما از بشر آزمایشگاهی قد کوتاه برای انتقال مستقیم حرارت به محلول های آزمایشگاهی استفاده می نمایند. کاربران می توانند این وسیله را در ابعاد و اندازه های مختلف و همچنین با جنس های متفاوت تهیه و در فعالیت های خود مورد استفاده قرار دهند.

بشرهای شیشه ای و پلاستیکی از مهمترین نمونه های بشر می باشد که در محیط آزمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرند. اما در آزمایشگاه ها علاوه بر بشر های پلاستیکی و شیشه ای کاربران می توانند از انواع نمونه های پیرکس و فلزی این وسیله نیز استفاده نمایند.

فروش انواع شیشه آلات آزمایشگاهی در فروشگاه شیماز انجام می شود.

البته باید به این نکته نیز توجه نمود که عموما بشرهای پلاستیکی بر خلاف بشرهای شیشه ای و پیرکس در برابر حرارت از مقاومت پایینی برخوردارند.

این در حالی است که همین بشرهای پلاستیکی در برای مواد اسیدی و خورنده مقاومت قابل توجهی را نشان می دهند. در نهایت کاربران می توانند از این وسیله در شرایط مختلف استفاده نمایند.

 

بورت آزمایشگاهی

معرفی بورت آزمایشگاهی به عنوان یکی از ابزارهای کاربردی در آزمایشگاه

در آزمایشگاه ها عموما از ابزارهای کاربردی متعددی مانند بورت آزمایشگاهی برای اجرای فعالیت های مختلف استفاده می شود. حال با توجه به عنوان کلی مقاله که بررسی تفاوت بشر آزمایشگاهی و بورت آزمایشگاهی می باشد لازم می دانیم تا به بررسی ابزار کاربردی دیگر یعنی بورت آزمایشگاهی بپردازیم.

بورت را می توانیم از مهمترین ابزارهای مورد استفاده در آزمایشگاه های شیمیایی معرفی نماییم. از نظر ساختاری بورت استوانه ای بلند و توخالی می باشد که به صورت بسیار دقیق سطح بیرونی آن مدرج گردیده است.

بر خلاف بسیاری از ابزارهای شیشه ای که در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند بورت آزمایشگاهی مقاومت پایینی در برابر حرارت و ضربه از خود نشان می دهد.

قرار گرفتن سوپاپ و دریچه انتقال مایعات در این ابزار سبب شده است تا کاربر با دقت بسیار بالایی بتواند مایعات مختلف را به محلول ها اضافه نماید. شاید مهمترین کاربرد این ابزار آزمایشگاهی را بتوانیم در طی فرایندهایی مانند تیتراسیون مشاهده نماییم.

به طور معمول کاربردی ترین نمونه این ابزار در حجم 50 میلی لیتری و در مقیاس 1/0 میلی لیتر مدرج گردیده است.

وسیله آزمایشگاهی

عمده ترین کاربرد این وسیله در آزمایشگاه چیست؟

عموما از بورت آزمایشگاهی در حین اجرای آزمایش های شیمیایی بیشترین استفاده را می نمایند. همچنین از این وسیله به عنوان رابط در دستگاه های کروتوماگرافی، اسپکتروفتومتر و همچنین ساید ابزارهای اندازه گیری نیز استفاده می نمایند.

در نهایت اگر در محیط آزمایشگاه نیاز به استفاده از این ابزار کاربردی داشته باشید می توانید از انواع نمونه های بورت حجمی و پیستونی یا دیجیتال استفاده نماید.

در نهایت با شناخت این دو وسیله بدون شک شما با تفاوت بشر آزمایشگاهی و بورت آزمایشگاهی تا حد قابل توجهی آشنا شده اید. در نهایت از نظر عملکرد و ساختار شاید نتوانیم در این دو ابزار کاربردی ویژگی مشابهی را بیابیم.

خروج از نسخه موبایل