فروشگاه شیماز

بررسی مهمترین تفاوت ارلن و بشر آزمایشگاهی

برای بررسی تفاوت ارلن و بشر آزمایشگاهی ابتدا کاربران باید به صورت دقیقی ویژگی های ظاهری هر یک از این دو وسیله را بشناسند و از هم تشخیص دهند.

در این مقاله ما قصد داریم تا در ابتدا به بررسی تفاوت ارلن و بشر آزمایشگاهی بپردازیم.

اما در نهایت برای شناخت تفاوت های اساسی میان این دو وسیله نیاز است تا کاربران با تفاوت های ظاهری و کاربردی هر یک از این دو وسیله ی ارلن و بشر آزمایشگاهی آشنا شوند. در نهایت در ادامه متن ما ساختار کلی هر یک از این دو وسیله را با شما کاربران گرامی بررسی خواهیم نمود.

 

تفاوت ارلن و بشر آزمایشگاهی

 

معرفی کلی ارلن آزمایشگاهی

پیش از شناخت تفاوت ارلن و بشر آزمایشگاهی بیایید کمی به صورت جزئی تر ویژگی های ظاهری هر یک از این دو وسیله را بررسی کنیم. یکی از تفاوت های اولیه ای که می توانیم میان این دو وسیله به آن اشاره نماییم تفاوت در شکل ظاهری هر یک از قسمت های این وسایل آزمایشگاهی می باشد.

برای درک بهتر این موضوع ابتدا بیایید برخی ویژگی های ظاهری که در ارلن ها بسیار مهم می باشند را بررسی نماییم. در درجه اول کاربران باید بدانند که ارلن ها از ساختاری مخروطی شکل تشکیل شده اند که در قسمت انتهایی دارای سطحی تخت هستند.

وجود این سطح تخت در انتهای ارلن به کاربر کمک می نماید تا از این وسیله به راحتی و در هر موقعیتی استفاده کند. اما بخش بالایی ارلن نیز از یک استوانه بلند و باریک و با دهانه ای نسبتا گشاد تشکیل شده است.

 

بشر آزمایشگاهی

 

بررسی برخی ویژگی های این وسیله

کاربر به راحتی می تواند از طریق دهانه گشاد انتهایی ارلن آزمایشگاهی مواد را به داخل آن وارد و یا خارج نماید. کاربران می توانند از ارلن آزمایشگاهی در انواع اندازه های بین 25 تا 2000 میلی لیتری استفاده کنند.

یکی دیگر از شاخصه های این وسیله آزمایشگاهی این است که برای تولید آن عموما از مواد شیشه ای یا همان بروسیلیکات استفاده می گردد. در نتیجه همین امر سبب مقاومت بالا در این وسیله در برابر حرارت و مواد شیمیایی می شود.

همچنین کاربران باید بدانند که ارلن یکی از کاربردی ترین وسایل آزمایشگاهی می باشد. در نتیجه آنها می توانند از این وسیله در هر فرایند شیمیایی، زیستی و همچنین به منظور جابجایی و به حجم رساندن مواد شیمیایی استفاده نمایند.

 

ارلن آزمایشگاهی

 

معرفی بشر آزمایشگاهی

بدون شک بعد از شناخت ارلن کاربران نسبت به تفاوت ارلن و بشر آزمایشگاهی کنجکاوتر می شوند. در نهایت برای رفع این کنجکاوی لازم می دانیم تا در ادامه به بررسی ویژگی های ساختاری بشر بپردازیم.

بشر وسیله ای بسیار کاربردی در محیط های آزمایشگاهی می باشد. این وسیله از ساختاری استوانه ای شکل تشکیل شده است که در یک انتها دارای سطحی صاف و در انتهای دیگر دارای دهانه ای گشاد و یک بخش کاربردی آبریز می باشد.

این وسیله در محیط آزمایشگاه در اندازه ها و جنس های مختلف موجود می باشد و کاربران می توانند در فرآیندهای مختلفی از آن استفاده نمایند.

به خاطر داشته باشید که شما در آزمایشگاه می توانید از انواع مدل های شیشه ای و پلاستیکی این وسیله استفاده نمایید. نکته مهم دیگری که در ساختار بشر آزمایشگاهی مورد توجه است درج اعداد برای اندازه گیری بر روی بخش خارجی بدنه این وسیله می باشد.

در نهایت کاربر براساس این ویژگی می تواند از ارلن متناسب با فرایند آزمایشگاهی خود استفاده نماید.

 

وسایل آزمایشگاهی

 

بررسی ویژگی های ساختاری این وسیله

نکته مهم دیگری که کاربران در زمان بررسی تفاوت ارلن و بشر آزمایشگاهی باید به آن توجه نمایند این است که عموما کاربران می توانند بشر را در سه نوع قد بلند، متوسط و قد کوتاه تهیه نمایند.

همچنین عموما کاربر می تواند از بشرهایی در اندازه های 50 تا 2000 میلی لیتری در فرایندهای آزمایشگاهی خود استفاده نماید. نمونه های پلاستیکی و شیشه ای بشر آزمایشگاهی در برابر انواع مواد شیمیایی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند.

در نتیجه کاربر می تواند از این وسیله در بسیاری از فرایندها مانند ترکیب مواد شیمیایی و به حجم رساندن مواد استفاده نماید. اما توجه به این نکته نیز الزامی است که عموما از بشرهای شیشه ای می توان برای انتقال مستقیم حرارت نیز استفاده نمود.

خروج از نسخه موبایل