فروشگاه شیماز

بهترین پاسخ به این پرسش که آب مقطر آزمایشگاهی چیست ؟

برای پاسخ این پرسش که آب مقطر آزمایشگاهی چیست ؟ باید بدانید که آب مقطر در واقع همان آب خالصی است که عاری از هر ماده ای می باشد.

در محیط آزمایشگاه اجرای بسیاری از فرایندها وابسته به کاربرد آب مقطر آزمایشگاهی می باشد. حال ممکن است که این سوال در ذهن بسیاری از افرادی که اولین بار به محیط آزمایشگاه وارد می شوند پیش آید که اصلا آب مقطر آزمایشگاهی چیست ؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که آب مقطر در واقع همان آب خالص است که به روش تقطیر املاح و یون های آب جداسازی شده است. در نتیجه می توان گفت که آب خالص فاقد هرگونه مواد معدنی، املاح و ناخالصی های موجود در آب شرب شهری می باشد.

به دلیل ساختار خالص این محصول عموما از آن در فرایندهای آزمایشگاهی بیشترین استفاده را می نمایند. در واقع به دلیل خلوص بالای این آب به راحتی می تواند در واکنش های شیمیایی نقش موثری را ایفا نماید.

 

آب مقطر آزمایشگاهی چیست ؟

 

آب مقطر آزمایشگاهی چیست و در آزمایشگاه ها چه کاربردی دارد؟

همانگونه که در متن نیز به این موضوع اشاره نمودیم در واقع آب مقطر آزمایشگاهی فرآورده حاصل از تقطیر آب شرب می باشد که فاقد هرگونه ماده معدنی، ناخالصی و حتی یون های موجود در آب معمولی می باشد.

همگی ما به خوبی می دانیم که وجود هرگونه ناخالصی و مواد اضافه می تواند بر روند اجرای یک آزمایش نقش داشته باشد. در نتیجه امری بسیار ضروری است که فرایندهای آزمایشگاهی را با استفاده از روش های مختلف مانند کاربرد آب مقطر آزمایشگاهی مدیریت نمایند.

از آب مقطر علاوه بر فرایندهای آزمایشگاهی به منظور شست و شوی ظروف آزمایشگاهی که در تماس با مواد حساس هستند نیز استفاده می شود. همچنین از آب مقطر به منظور مدیریت دقیق دستگاه های آزمایشگاهی نیز استفاده می نمایند. در نتیجه می توان گفت که آب مقطر از مهمترین محصولات آزمایشگاهی در محیط های کنترل شده می باشد.

 

 

آب مقطرگیری آزمایشگاهی

 

معرفی انواع این محصول و کارایی هر یک در آزمایشگاه

به خاطر داشته باشید کاربران عموما در محیط آزمایشگاه از آب مقطر یکبار تقطیر، دوبار تقطیر و سه بار تقطیر برای مدیریت فرایندها استفاده می نمایند.

هر چه فرایند آزمایشگاهی حساس تر باشد کاربر استفاده از آب مقطر آزمایشگاهی با درجه تقطیر بیشتر را برای اجرای فرایندها انتخاب می نماید. برای مثال از آب مقطر سه بار تقطیر بیشتر در آزمایشگاه های بالینی استفاده می نمایند.

در حالی که آب مقطر دو بار تقطیر را به منظور ساخت معرف ها و محلول سازی در آزمایشگاه مورد استفاده قرار می دهند. در نهایت با توضیحات ارائه شده بدون شک شما اکنون می توانید به این پرسش که آب مقطر آزمایشگاهی چیست ؟ پاسخ مناسبی بدهید.

خروج از نسخه موبایل