فروشگاه شیماز

تفاوت دستگاه پ هاش متر رومیزی و پرتابل چیست؟

تفاوت دستگاه پ هاش متر رومیزی و پرتابل در این مورد است که در نمونه پرتابل کاربر می تواند از آن در خارج از محیط آزمایشگاه نیز استفاده کند.

بدون شک برای سنجش میزان اسیدیته مواد روش های متعددی تا به امروز ابداع شده است. اما نمی توان از نقش توسعه فناوری های الکتریکی در توسعه وسایل آزمایشگاهی مورد نیاز برای سنجش پ هاش مواد چشم پوشی نمود.

به شکلی که امروزه کاربران آزمایشگاهی برای اندازه گیری میزان پ هاش می توانند از دستگاه های الکتریکی پ هاش متر استفاده نمایند.

پ هاش متر برای کاربران این امکان را پدید آورده تا آنها به راحتی بتوانند میزان پ هاش مواد را در آزمایشگاه اندازه گیری نمایند. عموما کاربران می توانند از دو مدل کاربردی پ هاش متر رومیزی و پرتال در فرایندهای آزمایشگاهی استفاده نمایند.

در این بین ممکن است این سوال در ذهن مخاطبان عزیز ایجاد شود که تفاوت دستگاه پ هاش متر رومیزی و پرتابل چیست؟

در نهایت ما برای آگاهی بیشتر کاربران به بررسی انواع مدل های مختلف دستگاه پ هاش متر خواهیم پرداخت.

بدون شک شناخت این دستگاه می تواند به کاربران کمک کند تا به راحتی متوجه تفاوت دستگاه پ هاش متر رومیزی و پرتابل شوند.

 

تفاوت دستگاه پ هاش متر رومیزی و پرتابل

دستگاه پ هاش متر چیست؟

برای اندازه گیری فعالیت هیدروژن یونی از پ هاش متر استفاده می شود. در واقع می توان اینگونه بیان کرد که استفاده از این دستگاه ها راهی ساده و سریع برای تشخیص میزان اسیدیته و قلیایی بودن محلول های مورد استفاده در آزمایشگاه ها می باشند.

گاهی مشاهده می شود که کاربران به جای استفاده از عنوان پ هاش متر از لفظ پتاسیو متریک استفاده می کنند. دلیل عمده این نامگذاری نیز به دلیل توانایی این دستگاه در سنجش پتانسیل الکتریکی بین الکترودهای دستگاه و همچنین الکترود مرجع می باشد.

در نهایت به کمک دستگاه پ هاش متر کاربران می توانند به بررسی اسیدیته و بازیته مواد در محدوده مشخص بین 0 تا 14 بپردازند. از این دستگاه ها می توانید در صنایع، فعالیت های کشاورزی، تصفیه خانه ها و آزمایشگاه های آب و خاک هم استفاده کنید.

معرفی مدل پرتابل این وسیله

پ هاش متر پرتال به گونه ای طراحی شده است تا کاربر بتواند از آن در محیطی به غیر از محیط استاندارد آزمایشگاهی نیز استفاده نماید.

عموما پ هاش متر های پرتال را می توانیم به صورت سیار و در فعالیت های خارج از آزمایشگاه نیز استفاده کنیم. شرکت های تولید کننده محصولات لبنی و بسته بندی محصولات و همچنین پایگاه های آب و فاضلاب را می توانیم از مهمترین کاربران این وسیله در نظر بگیریم.

دقت بالای این وسیله و کاربری بالای آن سبب شده است تا عموما استفاده از آن در بین کاربران بسیار مقبول باشد. از مهمترین مزایای این دستگاه می توان به توانایی اتصال آن به الکترود مرکب و کیف قابل حمل و باتری زاپاس وسیله اشاره نماییم.

کاربران با داشتن مواد مورد نیاز برای کالیبراسیون دستگاه به راحتی می توانند از آن در فرایندهای خارج از آزمایشگاه نیز استفاده کنند.

 

پ هاش متر پرتابل

معرفی پ هاش رومیزی

پ هاش مترهای رومیزی را می توان نوع دیگری از انواع دستگاه پ هاش متر معرفی کرد. عموما از پ هاش مترهای رومیزی در جهت مدیریت فرایندهای آزمایشگاهی استفاده می شود.

مدل های رومیزی این وسیله را تنها می توان به صورت ثابت و در محیط های کنترل شده استفاده کرد. به طور معمول در کنار این نوع از پ هاش متر انواع ادوات جانبی دیگری مانند سه مدل بافر در اندازه های 4، 7 و 10 نیز عرضه می شود.

نقش بافرها در زمان کاربرد این دستگاه در جهت کالیبراسیون دستگاه می باشد. میله و پایه جانبی دستگاه پ هاش متر نیز به کاربر این امکان را می دهد تا در شرایط ثابتی قادر به اندازه گیری پ هاش محلول های شیمیایی و نمونه های آزمایشگاهی باشد.

در نهایت کاربران در زمان استفاده از دستگاه پ هاش متر رومیزی موظف هستند تا فرایند کالیبراسیون را به صورت دستی اجرا نمایند.

در ادامه این مسیر الکترودها در این دستگاه به کمک سوکت های مخصوص به بخش پشتی پ هاش متر رومیزی متصل می شوند. در ادامه نیز از الکترودها برای فرایند اندازه گیری پ هاش استفاده می شود.

همچنین از دیگر مزایای کاربرد این دستگاه در زمان اندازه گیری پ هاش محلول ها می توان به توانایی دستگاه در سنجش دمای محلول ها نیز اشاره نمود.

در نهایت لازم می دانم به این نکته نیز اشاره نمایم که عموما پ هاش مترهای رومیزی از میزان دقت بسیار بالایی برخوردار هستند. در انتها می دانیم که کاربران گرامی با مطالعه این مقاله به طور قطع متوجه تفاوت دستگاه پ هاش متر رومیزی و پرتابل شده اند.

شناخت تفاوت دستگاه پ هاش متر رومیزی و پرتابل به شما کمک خواهد نمود تا در موقعیت مناسب از بهترین وسیله استفاده نمایید.

 

پ هاش متر رومیزی

خروج از نسخه موبایل