فروشگاه شیماز

راهنمای خرید اتوکلاو آزمایشگاهی، اتوکلاو دندانپزشکی، اتوکلاو بیمارستانی

برای شناخت راهنمای خرید اتوکلاو آزمایشگاهی، اتوکلاو دندانپزشکی، اتوکلاو بیمارستانی نیاز است تا ابتدا کاربران با ساختار کلی این ابزارها و ویژگی های طاهری آنها آشنا شوند.

در این مقاله ما به بررسی راهنمای خرید اتوکلاو آزمایشگاهی، اتوکلاو دندانپزشکی، اتوکلاو بیمارستانی خواهیم پرداخت. در ابتدا باید گفت که اتوکلاو آزمایشگاهی وسیله ای کاربردی است که از آن به منظور استریل نمودن تجهیزات آزمایشگاهی استفاده می شود.

این در حالی است که اتوکلاو دندانپزشکی یکی از ضروری ترین ابزارهای مورد استفاده در کلینیک های دندانپزشکی است. در واقع برای استریل نمودن ابزارهای دندانپزشکی نیاز می باشد تا به طور مداوم آنها را در فضایی کاملا استاندارد و دقیق استریل و ضدعفونی نمود.

به همین منظور اتوکلاو های دندانپزشکی در کلینیک های دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرند. اتوکلاو های بیمارستانی دقیقا مانند اتوکلاوهای دندانپزشکی برای استریل نمودن ابزارهای پزشکی و تجهیزات مورد استفاده در اتاق های عمل طراحی شده اند.

در نهایت در ادامه این متن ما به بررسی راهنمای خرید اتوکلاو آزمایشگاهی، اتوکلاو دندانپزشکی، اتوکلاو بیمارستانی که دارای ساختاری کاربردی می باشند خواهیم پرداخت.

 

راهنمای خرید اتوکلاو آزمایشگاهی، اتوکلاو دندانپزشکی، اتوکلاو بیمارستانی

 

معرفی اتوکلاو آزمایشگاهی

اتوکلاو آزمایشگاهی وسیله ای بسیار کاربردی در محیط های علمی و به ویژه آزمایشگاه هایی که با نمونه های ارگانیک کار می کنند می باشد. اتوکلاو آزمایشگاهی را نخستین بار یک میکروبیولوژیست فرانسوی به نام چارلز چمبرلن اختراع کرد.

در نهایت نیز این وسیله توسط بسیاری از محیط های آزمایشگاهی دیگر مورد استفاده قرار گرفت. کاربرد اصلی این وسیله در فضاهای آزمایشگاهی به منظور استریل کردن ابزارها و نمونه های آزمایشگاهی در دمای بالا و تحت حضور مستقیم فشار ناشی از بخار آب می باشد.

اتوکلاو های آزمایشگاهی از بخش های مختلفی تشکیل شده اند.

یکی از مهمترین بخش های اتوکلاو آزمایشگاهی محفظه دستگاه است که به طور مداوم در معرض حجم بالایی از فشار قرار دارد. در واقع طراحان برای استفاده از بخار و فشار ناشی از بخارات در دستگاه از مکانیزم بسیار ساده ای استفاده نموده اند.

در این روش بخاری که به نقطه اشباع نزدیک شده را برای افزایش دمای داخلی دستگاه اتوکلاو مورد استفاده قرار می دهند.

بررسی برخی نکات دیگر در معرفی این دستگاه

اما شاید یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه نمود این است که غالبا کاربران در مراکز بهداشتی و درمانی، آزمایشگاه های میکروبیولوژی و بیوتکنولوژی و بسیاری موارد دیگر از اتوکلاو آزمایشگاهی استفاده می کنند.

البته این امر به معنای محدود نمودن کاربرد این وسیله در سایر محیط های آزمایشگاهی نیست. در نتیجه در بسیاری از مواقع که نیاز است تا کاربران آزمایشگاهی به مواد شیمیایی دما و فشار بالایی را القا نمایند استفاده از اتوکلاو آزمایشگاهی بهترین انتخاب برای آنها می باشد.

از نظر ظاهری نیز اتوکلاو آزمایشگاهی دارای ساختاری استوانه ای و در حالت ایستاده است. در نتیجه همین شکل ظاهری سبب شده تا کاربران به راحتی بتوانند در محیط آزمایشگاه از این وسیله برای مدیریت کارها استفاده نمایند.

کاربران می توانند از اتوکلاو های آزمایشگاهی در دو محدوده دمایی و فشاری متفاوت استفاده نمایند. در نهایت محدوده پایین کاربرد دستگاه اتوکلاو در دمای 123-121 درجه سانتیگراد و محدوده بالای کاربرد آن نیز در دمای 134-132 درجه سانتیگراد در نظر گرفته شده است.

در ادامه با معرفی انواع اتوکلاوها کاربران می توانند به خوبی راهنمای خرید اتوکلاو آزمایشگاهی، اتوکلاو دندانپزشکی، اتوکلاو بیمارستانی را کسب نمایند. عموما اتوکلاو های آزمایشگاهی توسط برندهای مطرحی مانند کاووش مگا و ریحان طب تولید می گردند.

کاربران آزمایشگاهی می توانند این وسیله را در اندازه های 10، 25، 50 و 100 لیتری تهیه و استفاده نمایند.

 

راهنمای خرید اتوکلاو آزمایشگاهی

 

بررسی دلایل اهمیت کاربرد اتوکلاو در کلینیک های دندانپزشکی

برای دریافت راهنمای خرید اتوکلاو آزمایشگاهی، اتوکلاو دندانپزشکی، اتوکلاو بیمارستانی ابتدا نیاز است تا کاربر با تفاوت های اساسی این سه مدل از دستگاه آشنا شود.

در نتیجه ما در ادامه این متن به بررسی ویژگی های خاص دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی خواهیم پرداخت. بدون شک امروزه با افزایش سطح دانش عمومی افراد نسبت به بیماری ها حساسیت آنها در رعایت نکات بهداشتی در مراکز درمانی و به ویژه دندانپزشکی ها بسیار افزایش یافته است.

در واقع ما به خوبی می دانیم که مراکز دندانپزشکی نسبت به حفظ جان بیمار و جلوگیری از انتقال بیماری ها مسئول می باشند.

در نتیجه دندانپزشکان و دستیاران آنها موظف هستند در زمان درمان بیماران اصول بهداشتی را با جدیت فراوانی دنبال نمایند. برای رسیدن به این منظور دندانپزشک باید با استفاده از روش های صحیح اقدام به استریل نمودن ابزارهای مورد استفاده در مطب دندانپزشکی نماید.

این ابزارها شامل وسایلی می باشند که از آنها جهت ترمیم، معاینه و نیز درمان دندان استفاده می شود. به طور معمول این ابزارهای توسط دندانپزشکان به سه دسته بحرانی، نیمه بحرانی و غیر بحرانی تقسیم بندی می گردند.

در نتیجه بنابر این دسته بندی توجه به نحوه استریل کردن ابزارهای دندانپزشکی نیز تفاوت دارد. برای مثال در استریل ابزارهای بحرانی و نیمه بحرانی دندانپزشک باید به اصول این فرآیند توجه بیشتری ابراز نماید.

 

اتوکلاو آزمایشگاهی

 

از اتوکلاو دندانپزشکی برای چه مواردی استفاده می شود؟

تا به این بخش ما به دنبال یک برنامه اصولی راهنمای خرید اتوکلاو آزمایشگاهی، اتوکلاو دندانپزشکی، اتوکلاو بیمارستانی بوده ایم. در نهایت برای تحقق این هدف ما قصد داریم تا اندکی به نکات با اهمیت در معرفی اتوکلاو دندانپزشکی بپردازیم.

در واقع اتوکلاو دندانپزشکی دستگاهی است که از آن در جهت استریل نمودن تجهیزات بحرانی و نیمه بحرانی بیشترین استفاده را می نمایند. این دستگاه ها برای استریل نمودن وسایل دندانپزشکی دقیقا از همان مکانیزم عمل اتوکلاو های آزمایشگاهی استفاده می نمایند.

دندانپزشکان می توانند با استفاده از این دستگاه در کمترین زمان ممکن و با بیشترین دقت ابزارهای خود را از هرگونه میکروارگانیسم مضری عاری نمایند.

دندانپزشک با استفاده از اتوکلاو دندانپزشکی تمامی عوامل بیماری زا مانند هر نوع میکروب و ویروس زنده ای را که بر روی سطح ابزارهای دندانپزشکی قرار گرفته اند را به خوبی پاکسازی می نمایند.

در نتیجه این امر سبب می شود تا دندانپزشک بتواند به طور مداوم از ابزارهای کار خود برای درمان بیماران استفاده نماید. این در حالی است که سطح بهداشتی این ابزارها نیز به صورت مکرر ارتقا می یابد و فرایند استریلیزاسیون مانع کاربرد این ابزارها نمی شود.

یکی از نکات مهمی که در بررسی اصول راهنمای خرید اتوکلاو آزمایشگاهی، اتوکلاو دندانپزشکی، اتوکلاو بیمارستانی باید به آن توجه نمود این است که اصولا انواع مدل های رومیزی این وسیله برای کاربردهای بهداشتی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربران میتوانند نمونه های رومیزی این وسیله را در اندازه های 23 و 30 لیتری تهیه و استفاده نمایند.

 

این نمونه اتوکلاو بیشترین استفاده را در دندانپزشکی دارد

اتوکلاو دندانپزشکی

 

کاربرد اصلی اتوکلاو بیمارستانی به چه منظوری می باشد؟

در ادامه برای دریافت راهنمای خرید اتوکلاو آزمایشگاهی، اتوکلاو دندانپزشکی، اتوکلاو بیمارستانی نیاز است تا با یکی دیگر از نمونه های این وسیله یعنی همان اتوکلاو بیمارستانی آشنا شویم.

تا به این قسمت همگی به خوبی به این موضوع پی بردیم که اتوکلاو از کاربردی ترین تجهیزات برای استریل نمودن ابزارهای مختلف می باشد. در واقع اتوکلاو های بیمارستانی می توانند با فشار فراوان بخار آب تمامی میکروارگانیسم های مضر مانند قارچ ها، باکتری ها و ویروس ها را در هر شکل و در کوتاه ترین زمان ممکن از بین ببرند.

]در نهایت بنا بر اهمیت اجرای پروسه استریلیزاسیون در محیط های بهداشتی و درمانی کاربرد اتوکلاوها در بیمارستان ها بسیار مهم و ضروری می باشد.

از اتوکلاو بیمارستانی به منظور استریل نمودن ابزارهای اتاق معاینه، جراحی و اورژانس استفاده می شود. استریل نمودن ابزارهای تشخیصی در آزمایشگاه های طبی بیمارستان ها از دیگر کاربردهای اساسی این وسیله می باشد.

در نهایت باید به این نکته اشاره نمود که برای استریل نمودن محیط کشت سلولی نیاز به کاربرد اتوکلاوهای بیمارستانی است. در نهایت کاربران از این وسیله به منظور استریل نمودن انواع البسه و گان های بیمارستانی استفاده می کنند.

خروج از نسخه موبایل