فروشگاه شیماز

ساخت هود آزمایشگاهی

هود آزمایشگاهی دارای انواع مختلفی است که در مقاله انواع هود آزمایشگاهی بطور مفصل توضیح داده ایم. در این مقاله تصمیم داریم ساخت هود آزمایشگاهی توسط گروه تولیدی شیماز را مورد بررسی قرار دهیم.

هود آزمایشگاهی چیست ؟

هود نامی عام برای تمام دستگاه هایی است که کار تهویه را در آزمایشگاه های تشخیصی بر عهده دارند. ترکیب هود آزمایشگاه این را می رساند که این دستگاه یکی از اجزای سیستم های تهویه آزمایشگاه است. نوع و روش کارکـرد دستـگاه های تهویه بر اساس نوع آزمایشـگاه ( آزمایشـگاه های مـواد رادیواکتیـو ، شیمیـایی، بیـولوژیک ) متفاوت است.

تفاوت هود میکروبی و شیمیایی

هود میکروبی یا هود لامینار دارای یک سیستم بسته میباشد که هوای محیط کاربر را از فیلترهای هپا عبور داده و یک فضای عاری از میکروب در زیر فضای هود ایجاد میکند و برای کشت محیط کاربرد دارد. ولی هود شیمیایی یک دستگاه دارای شیر آب و گاز و فن بر روی سقف میباشد که بخارات و دود را از محیط کاربر دور میکند و در کل برای انجام آزمایشات شیمی کاربرد دارد.

هود ضد اسید

تعریف هود ضد اسید بیشتر در دسته هود های آزمایشگاهی شیمیایی مطرح می شود. در بعضی موارد لازم می شود که هود دارای سیستمی کاملا ضد اسید باشد . در این حالت نه تنها شیر آلات و فن دستگاه بلکه جداره داخلی دستگاه نیز تغییر میکند.

در حالت نرمال هود های شیمیایی دارای کف سرامیک ضد اسید و کاپ سینک پلیمری میباشند. در حالت های خاص بدنه درونی و حتی کابینت دستگاه هم استیل ضد اسید و یا سرامیک ضد اسید می باشد.

لازم به ذکر هست که هر چقدر هم دستگاه با متریال ضد اسید ساخته شود ، باز هم به مرور زمان دچار فرسودگی و خوردگی میشود . هزینه بالای تولید این دستگاه برای مصرف کننده به صرفه نیست و بهتر میباشد که نمونه آماده ، که کف سرامیک و فن سانتریفیوژی با روکش اپوکسی دارد را با قیمت بسیار مناسب تهیه نماید.

مشخصات فنی هود آزمایشگاهی

مشخصات فنی هود شیمیایی را در جدول ذیل مشاهده می کنید.

جنس بدنه و کابین: ورق روغنی0.8 با پوشش رنگ الکتروستاتیک
جنس کف : سرامیک ضد اسید یا سنگ گرانیت یا ورق استیل
ابعاد خارجی : عرض های 80 و 100 و 120 و ارتفاع های 180 و 210 سانتیمتر
ابعاد داخلی : عرض های 78 و 98 و 118 و   ارتفاع های 75 و 105 سانتیمتر
شیرآلات : درجه یک ایرانی شامل شیر آب و شیر گاز
فن : معمولی آکسیال 1800 دور یا فن سانتریفیوژ 2600 دور و …
بالابر شیشه: دستی با وزنه تعادل و یا برقی
لامپ فلورسنت : دارد
مقرهUV : دارد
سایر تجهیزات : 1 عدد پریز برق

مشخصات فنی هود میکروبی یا لامینار را در جدول ذیل مشاهده می کنید.

جنس بدنه و کابین: ورق روغنی0.8 با پوشش رنگ الکتروستاتیک
جنس کف : استیل 304
ابعاد خارجی : 100*70*210 سانتیمتر عرض*عمق*ارتفاع
ابعاد داخلی : 98*60*95 سانتیمتر عرض*عمق*ارتفاع
شیرآلات : ندارد
فن : آلمانی 2800دور
بالابر شیشه: دستی با وزنه تعادل
لامپ فلورسنت : دارد
UV : دارد
سایر تجهیزات : تایمر کارکرد UV و شمارنده کارکرد فیلتر

تعریف هود آزمایشگاهی

در تعریف هود آزمایشگاهی میتوان گفت که هود نامی عام برای تمام دستگاه هایی است که کار تهویه را در آزمایشگاه های تشخیصی بر عهده دارند. ساخت هود آزمایشگاهی ، ترکیب هود آزمایشگاه این را می رساند که این دستگاه یکی از اجزای سیستم های تهویه آزمایشگاه است. نوع و روش کارکـرد دستـگاه های تهویه بر اساس نوع آزمایشـگاه ( آزمایشـگاه های مـواد رادیواکتیـو ، شیمیـایی، بیـولوژیک ) متفاوت است.

در کل هود آزمایشگاهی از مهمترین دستگاه های آزمایشگاهی میباشد.

قیمت هود آزمایشگاهی

جهت مشاهده قیمت هود آزمایشگاهی و تنوع آن از لینک زیر استفاده کنید . وارد فروشگاه شوید. در آنجا گزینه مقایسه کنید وجود دارد که با زدن دکمه “مقایسه کنید” میتوانید اطلاعات هود های آزمایشگاهی را با هم مقایسه کنید.

لینک انواع هود های تولیدی شیماز

خروج از نسخه موبایل