فروشگاه شیماز

سوالات متداول انکوباتور هوشمند

سوالات متداول انکوباتور هوشمند تمام دیجیتال برای شما مصرف کننده گرامی جمع آوری شده است و در مقاله ای جداگانه در اختیار شما قرار گرفته است.

سوالات متداول انکوباتور هوشمند
انکوباتور هوشمند استیل پر فروش ترین نمونه انکوباتور 37 درجه میباشد

 

 

پرسش :    سوکت (محل اتصال کابل به دستگاه ) ذوب شده است و کابل به سوکت چسبیده است.چرا؟

پاسخ  :     به دلیل اینکه کابل را در جای خود در سوکت محکم نکرده اید،قوس الکتریکی ایجاد شده و سوکت و کابل ذوب شده است.

 حتما هنگام نصب کابل در محل سوکت از محکم شدن آن اطمینان حاصل کنید.

 


 

پرسش :     چرا انكوباتور هوشمند در دماي 25 درجه سانتي گراد ايستايي دما ندارد؟

پاسخ :       دستگاه انكوباتور هوشمند از 5 درجه سانتي گراد بالاتر از دماي محيط قابليت كنترل دما را دارد. در حالت نرمال دمای محیط بین 27 تا 32 درجه سانتیگراد میباشد و با توجه به اینکه دستگاه 5 درجه بالاتر از دمای محیط کار میکند ، پس دمای کاری دستگاه از حدود 37 درجه در نظر گرفته میشود .

پيشنهاد ما براي شما جهت استفاده از دماي 25 درجه دستگاه انكوباتور يخچالدار مي باشد كه داراي سيستم خنك كننده و گرم كننده با هم مي باشد.

محدوده کاری انکوباتور یخچالدار از 0 تا 70 درجه سانتیگراد میباشد و محدوده دمایی 25 درجه سانتیگراد را نیز شامل میشود .

 


 

پرسش :     چرا دستگاه انكوباتور هوشمند تايمر دارد ؟ ما براي محيط كشت بايد 48 ساعت در يك دماي ثابت دستگاه انكوباتور را نگه داريم در صورتي كه تايمر دستگاه نهايتا تا 16 ساعت كاربرد دارد.

پاسخ :       دستگاه انكوباتور هوشمند تنها براي يك هدف ساخته نشده و كاربردهاي متفاوت دارد. شما تايمر دستگاه را روي OFF قرار بدهيد ،دستگاه به صورت دائم در دماي ثابت مي ماند تا شما آن را خاموش كنيد.

 


 

پرسش :      آيا نقطه كاليبراسيون دستگاه انكوباتور هوشمند در تابستان و زمستان تغيير مي كند؟

پاسخ :       خير. دستگاه انكوباتور هوشمند داراي سيستم هوشمند PID بوده كه از اين مورد جلوگيري مي كند و مي توان گفت كه اتوكاليبره مي باشد.

البته ناگفته نماند که تابش نور ، چه از منبع گرمایشی مانند بخاری و یا نور خورشید ، خطای قابل توجهی به سنسور میدهد و در کارایی دستگاه خلل ایجاد میکند .

دستگاه خود را از منابع گرمازا و سرما زا ( مانند بخاری و کولر ) دور نگه دارید تا دقت دمایی دستگاه دچار مشکل نشود .

 


سوالات بسیار پر تکرار در مورد انواع انکوباتور

 

پرسش :       تفاوت انكوباتور يكدرب و دو درب چيست؟

پاسخ :         در برخي موارد احتياج است كه هر چند ساعت يكبار درون انكوباتور را ببينند و نيز محيط كشت جهت رشد به نور احتياج دارد ، لذا استفاده از انكوباتور يكدرب كه پنجره شيشه اي دارد بهتر است.

ولي در برخي موارد اگر محيط كشت نور ببيند خراب مي شود و در اين موارد انكوباتور دودرب استفاده مي شود كه درب فلزي جلوي ورود نور را مي گيرد.

 


 

پرسش :       چرا در برخي از انكوباتورها چراغ LED قرار مي دهند؟

پاسخ :         جهت آزمايش گياه شناسي و كشتهاي مخصوص ديگر كه محيط به نور و رطوبت احتياج دارد از نور مصنوعي استفاده مي شود.

انكوباتور يكدرب در اين موارد كاربرد بيشتري دارد.

 

 

پرسش :        برای قرار دادن دستگاه BOD  متر در داخل انکوباتور ، آیا نمونه انکوباتور هوشمند کارایی دارد ؟

پاسخ :          برای کار های BOD ، دستگاهی جداگانه تولید کرده ایم که دارای پریز مخصوص در داخل آن میباشد و فضای کار برای دستگاه بی او دی متر وجود دارد .

انکوباتور یخچالدار BOD  ، دستگاهی است که شما به آن احتیاج دارید .

 

 

پرسش :        در مورد دقت کار دستگاه این موضوع مطرح میشود که آیا گواهی کالیبراسیون هم میگیرد و یا بر روی دستگاه ارائه میشود ؟

پاسخ :          کلیه دستگاه هایی که با نام هوشمند در سایت تجهیزات آزمایشگاهی شیماز وجود دارد ، امکان دریافت گواهی کالیبراسیون را دارند. توضیح آنکه گواهی کالیبراسیون بنام مصرف کننده نهایی صادر میشود و دارای هزینه ای جداگانه است که در صورت درخواست مشتری این کار انجام میگردد و هزینه آن جداگانه اخذ میگردد .

 

 

پرسش :      در صورتیکه دستگاه مشکل پیدا کند ، چه روندی را باید انجام داد ؟

پاسخ :       شما میتوانید در صفحه اصلی سایت شیماز و یا در صفحه اختصاصی گارانتی و خدمات ، شماره سریال دستگاه خود را جستجو کنید و در صفحه اختصاصی باز شده اطلاعات دستگاه و راهنمای عیب یابی را مطالعه کنید. معمولا 90 درصد مشکلات با مشاهده فیلم های آموزشی برطرف میشود.

در صورتیکه به نتیجه نرسیدید با شماره های تماس شرکت ارتباط بر قرار کنید و از راهنمایی های بخش خدمات پس از فروش استفاده کنید.

در صورتیکه بخش خدمات پس از فروش ، ارسال دستگاه به کارخانه جهت تعمیر را ضروری دانست ، آن را ارسال نمایید .

همانطور که اشاره شده بیشتر مشکلات تلفنی قابل رفع کردن است و احتیاج به ارسال دستگاه نیست .

خروج از نسخه موبایل