فروشگاه شیماز

بررسی مهمترین تفاوت هات پلیت مگنت دار و هات پلیت ساده

برای شناخت تفاوت هات پلیت مگنت دار و هات پلیت ساده نیاز است تا کاربران این ابزار با انواع مدل های هات پلیت و نوع کاربرد آنها آشنا شوند.

انتقال حرارت به محلول ها و مواد شیمیایی در آزمایشگاه به کمک ابزارهای تخصصی مانند آون، کوره و هات پلیت ها صورت می پذیرد. در نهایت کاربران آزمایشگاهی بنا بر شرایط کار استفاده از هر یک از این ابزارها را انتخاب می کنند.

اما در این بین ممکن است کاربران نسبت به ابزارهایی مانند هات پلیت ها شناخت کمتری داشته باشند. در این شرایط ممکن است در ذهن شما این پرسش که اصلا هات پلیت چیست؟ شکل گیرد.

در پاسخ به این سوال باید گفت که هات پلیت وسیله ای تخصصی برای انتقال یکنواخت حرارت به مواد و محلول ها است. نکته مهم در کاربرد این وسیله این است که بیشترین استفاده از هات پلیت در آزمایشگاه شیمی، بیوتکنولوژی و زیست شناسی مشاهده می شود.

انتقال یکنواخت حرارت به محلول های شیمیایی را می توان از مهمترین دلایل کاربرد این وسیله در اینگونه محیط آزمایشگاه ها عنوان نمود. در نهایت در ادامه این مقاله ما قصد داریم تا به بررسی تفاوت هات پلیت مگنت دار و هات پلیت ساده بپردازیم.

آگاهی از تفاوت های موجود در انواع هات پلیت ها به کاربران در انتخاب کارآمد ترین مدل هات پلیت در آزمایشگاه کمک خواهد نمود.

تفاوت هات پلیت مگنت دار و هات پلیت ساده

 

معرفی هات پلیت ساده

همانگونه که به آن اشاره نمودیم هات پلیت از مهمترین ابزارهای آزمایشگاهی است. از این وسیله به منظور انتقال حرارت یکنواخت به محلول های آزمایشگاهی استفاده می نمایند.

اما در نهایت کاربران باید بدانند که هات پلیت نیز دارای انواع مدل های متفاوتی هستند. کاربران قبل از انتخاب این وسیله بهتر است با ویژگی های ساختاری انواع مدل های هات پلیت آشنا شوند.

یکی از انواع هات پلیت ها که در اکثر آزمایشگاه ها هم مورد استفاده قرار می گیرد هات پلیت ساده است. این ابزار آزمایشگاهی به گونه ای طراحی شده است تا کاربر به راحتی بتواند از آن در محیط آزمایشگاه استفاده نماید.

در زمان کاربرد هات پلیت ساده کاربر می تواند به کمک این وسیله دمایی معادل 300 درجه سانتیگراد را به محلول های شیمیایی انتقال دهد. از دیگر مزایای دستگاه این است که کاربر می تواند با تنظیمات دستگاه دور گردش آن را تعیین نماید.

هات پلیت ساده می تواند دور گردشی معادل 100 تا 1800 دور را ایجاد نماید. عموما برای صفحه رویی این نوع از هات پلیت ها از موادی مثل آلومینیوم، چدن و یا استیل استفاده می نمایند.

کاربرد اصلی این وسیله در محیط آزمایشگاه به منظور انتقال یکنواخت حرارت، ساخت انواع بافرهای آزمایشگاهی و جداسازی راحت مواد از همدیگر می باشد. در نهایت برای معرفی تفاوت هات پلیت مگنت دار و هات پلیت ساده ما سعی نمودیم تا در این بخش شما را بیشتر از قبل با دستگاه هات پلیت ساده و طرز کار آن آشنا نماییم.

هات پلیت مگنت دار

 

معرفی هات پلیت مگنت دار

همانگونه که در بخش قبل هم به آن اشاره کردیم برای شناخت تفاوت هات پلیت مگنت دار و هات پلیت ساده نیاز است تا شما کاربران گرامی با هر دو مدل این وسیله آشنا شوید.

در نهایت در این بخش قصد داریم تا به صورت کلی به معرفی هات پلیت مگنت دار بپردازیم. هات پلیت مگنت دار به راحتی می تواند برای کاربر دمایی معادل 250 درجه سانتیگراد را ایجاد نمایند.

ولتاژ و توان مصرفی دستگاه هات پلیت مگنت دار به میزان 220 ولت و 500 وات تعریف شده است و همین امر سبب می شود تا کاربران به راحتی و با برق 220 ولت بتوانند از این وسیله آزمایشگاهی استفاده نمایند.

کاربر در زمان استفاده از این ابزار می تواند به صورت مستقل و دستی میزان دما و دور گردش دستگاه را تنظیم نماید. وجود المنت های حرارتی و یا مشعل در این دستگاه سبب شده است تا کاربران به طور گسترده ای از آن برای انتقال حرارت به محلول های شیمیایی و محیط های کشت بهره ببرند.

هات پلیت ساده

 

نکات مهم در زمان کاربرد این وسیله

شاید مهمترین نکته و وجه تمایز میان هات پلیت ساده و مگنت دار در نحوه کاربرد این دو وسیله آزمایشگاهی باشد. به طور معمول کاربران برای مدیریت گردش در هات پلیت مگنت دار علاوه بر تنظیم دور گردش دستگاه باید به انتخاب نوع مگنت نیز توجه نمایند.

در واقع مگنت در داخل ظرف محیط مغناطیسی مناسبی را برای چرخش همزمان محلول ایجاد می نماید. قابلیت تنظیم دما در این نوع خاص از هات پلیت به کاربر این امکان را می دهد تا علاوه بر انتقال حرارت به مایعات از آن به منظور انتقال حرارت به مواد جامد نیز استفاده کند.

در نهایت تمامی این موارد ذکر شده در متن را می توان به عنوان تفاوت هات پلیت مگنت دار و هات پلیت ساده نیز در نظر گرفت.

خروج از نسخه موبایل