فروشگاه شیماز

لوله آزمایشگاهی چیست ؟ معرفی انواع لوله آزمایشگاهی

لوله آزمایشگاهی را می توانیم از کاربردی ترین ابزارهای آزمایشگاهی در آزمایشگاه های علوم زیستی، تشخیص طبی و بیوتکنولوژی، شیمیایی و میکروبیولوژی دانست.

به طور معمول کاربران و متصدیان آزمایشگاهی عموما از ابزارهایی با ساختار شیشه ای در فرایندهای آزمایشگاهی خود استفاده می نمایند. مقاومت بالای این وسایل آزمایشگاهی در برابر مواد شیمیایی و قابلیت استفاده مکرر از آنها عامل اصلی استفاده از ابزارهای آزمایشگاهی شیشه ای است.

لوله آزمایشگاهی یکی از ابزارهایی می باشد که عموما در بسیاری از فرایندهای آزمایشگاهی مربوط به علوم زیستی و شیمیایی استفاده می شود. استفاده مداوم از لوله های آزمایشگاهی سبب شده تا تولید کنندگان لوله های آزمایشگاهی را در ابعاد و اندازه های مختلف تولید نمایند.

لوله های آزمایشگاهی که عموما تحت عنوان لوله های باریک و بلند شناخته می شوند با ظاهری کاملا کاربردی تهیه و تولید شده اند. در واقع در این ظروف یک سر ظرف به صورت محدب و به شکل تو رفتگی طراحی شده است.

همچنین سر دیگر ظرف نیز به صورت باز است و کاربر به راحتی می تواند از این بخش نمونه ها را منتقل نماید. شاید بتوان مهمترین کاربرد لوله آزمایشگاهی را در طی اجرای فرایندهای آزمایشگاهی در علوم بالینی مشاهده نمود. در واقع در زمان انجام آزمایش های پزشکی به طور قطع کاربران و متصدیان آزمایشگاهی نیازمند استفاده از این وسایل آزمایشگاهی می باشند.

لوله آزمایشگاهی

 

معرفی انواع لوله های آزمایشگاهی

همانطور که در متن نیز به این مورد اشاره نمودیم لوله آزمایشگاهی را در بسیاری از فرایندها می توان استفاده کرد. در نتیجه همین امر سبب شده است تا طراحان وسایل آزمایشگاهی با در نظر گرفتن نیاز کاربران خود دست به تولید انواع لوله آزمایشگاهی بزنند.

در این بین مهمترین نمونه های لوله آزمایشگاهی که توسط کاربران در بسیاری از فرایندهای آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند شامل لوله های آزمایشگاهی کشت، شیشه ای، لوله های آزمایشگاهی جوش و در نهایت لوله های مخروطی می باشند. در ادامه به صورت مختصر به بررسی هر یک از انواع مدل های لوله آزمایشگاهی خواهیم پرداخت.

معرفی لوله های کشت

شاید با مطالعه این مقاله این تصور در ذهن شما ایجاد شده باشد که تمامی لوله های آزمایشگاهی درپیچدار از جنس شیشه ای تولید می شوند. در ادامه این مقاله ما قصد داریم تا این تصور اشتباه را اصلاح نماییم و به شما کاربران گرامی این نکته را متذکر شویم که جنس تشکیل دهنده لوله های آزمایشگاهی کشت عموما از مواد پلاستیکی مانند پلی پروپیلن می باشد.

دلیل اصلی این امر نیز این است که عموما از این لوله های در آزمایشگاه های زیستی و بیوتکنولوژی به منظور کشت ارگان های زنده، میکروب ها، باکتری ها و قارچ ها استفاده می نمایند. البته از لوله های آزمایشگاهی کشت در آزمایشگاه های بالینی نیز به منظور کشت نمونه های خون و هورمون ها نیز استفاده می گردد.

لوله های آزمایشگاهی

 

معرفی لوله های شیشه ای، جوش و مخروطی و بررسی نحوه کاربرد آنها

همانطور که در متن نیز به این موضوع اشاره نمودیم به دلیل مقاومت بالای مواد شیشه ای در برابر حرارت و مواد خورنده عموما در آزمایشگاه ها از ظروف شیشه ای بیشترین استفاده را می نمایند. لوله های آزمایشگاهی شیشه ای نیز دقیقا به همین منظور در محیط آزمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرند.

عموما لوله های آزمایشگاهی را از جنس بروسیلیکات تولید می نمایند. همین امر نیز سبب شده است تا کاربران حتی در تماس مستقیم با حرارت نیز بتوانند از این مدل از لوله آزمایشگاهی استفاده نمایند.

انواع شیشه های آزمایشگاهی در فروشگاه شیماز به فروش می رسد.

مدل دیگری از لوله آزمایشگاهی که به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت عموما برای انتقال حرارت به مایعات و محلول های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد لوله جوش می باشد. عموما این نوع خاص از لوله های آزمایشگاهی نسبت به سایر مدل های لوله از اندازه بزرگتری برخوردار می باشند.

لوله های مخروطی نیز از دیگر انواع مدل های لوله آزمایشگاهی می باشند که عموما کاربران از آن برای اجرای فرایند سانتریفیوژ نمودن نمونه ها استفاده می کنند.

معرفی لوله های آزمایشگاهی مخصوص تهیه نمونه خون

استفاده از لوله های آزمایشگاهی در آزمایشگاه های بالینی و تشخیص طبی بسیار الزامی می باشد. در واقع برای اجرای فرایندهای آزمایشگاهی استفاده از این وسایل بسیار ضروری می باشد.

لوله دورهام یکی از پر مصرف ترین لوله های آزمایشگاهی است.

در نتیجه همین امر سبب تولید انواع لوله های آزمایشگاهی مخصوص برای جمع آوری نمونه های زیستی به ویژه نمونه خون شده است. لوله هایی را که در این آزمایشگاه ها برای نمونه گیری استفاده می کنند در سه دسته لوله های ساده، لوله های بدون خلاء و در نهایت لوله های حاوی خلاء دسته بندی می نمایند.

در نهایت نیز کاربران و متصدیان آزمایشگاهی بنا بر پروسه اجرایی در محیط آزمایشگاه از یکی از انواع مدل های لوله آزمایشگاهی نمونه خون استفاده می نمایند.

در نهایت نوع استفاده کاربران و مدل آزمایش اجرایی عامل تعیین کننده نوع لوله آزمایشگاهی می باشد که توسط کاربر مورد استفاده قرار می گیرد. البته در بسیاری از مدل های لوله آزمایشگاهی ما شاهد استفاده از درپوش در این ابزارها می باشیم. استفاده از درپوش در لوله آزمایشگاهی به کاربر کمک می نماید تا فرایند آزمایشگاهی را در محیطی کنترل شده اجرایی نماید.

 

وسایل آزمایشگاهی

خروج از نسخه موبایل